23.5.2013

Mitä saa aikaan kotipihalta?

Tuo otsikko tulikin ensimmäisenä mieleen mitä nyt lähipäivinä olen tehnyt. Kerrotaan nyt sen verran, että mulla on jalka operoitu, joten en kovin pitkiä matkoja pysty kulkemaan saati sitten jonnekkin metsään kuvailemaan. Joten pääpiirteittäin olen kuvannut pihalla mitä nyt mieleen juolahtaa ja sattuu eteen tulemaan. Suurimmaksi osaksi olen ottanut aurinkoa ja kamera kuitenkin ollut hollilla, jos on sattunut jotain mielenkiintoista kuvattavaa pihalle tulemaan. Toisinsanoen olen odottanut valokuvien tulevan luokseni!

Kuulostaa tylsältä ja sitä se suurinpiirtein onkin. Ikävintä yleisesti tässä on se, että suurinosa, joka omistaa järjestelmäkameran ja harrastaa mukamas valokuvausta ei pääse terveillä jaloilla kotipihaa pidemmäksi kuvaamaan. Tarkoitan nyt enemmän ns. aloittelevia luontokuvaajia, jotka haluavat ottaa hienoja kuvia kasveista ja eläimistä yms.

Paljon näkee kuvia, jossa juuri tämä aloitteleva luontokuvaaja ottaa kuvan linnusta tai jostakin kukkaruukusta, jossa on hieno kasvi. Taustalla sitten pönöttää ulko-ovi bokehin peitossa tai naapurin emäntä. Noh ehkäpä tämä on jonkun mielestä hienoa ja kuvilla on paljon tunne-arvoa, mutta olen sitä mieltä, että jos ne terveet jalat omistaa ja haluaa hienoja kuvia, niin harvemmin ne kuvat kotipihalta tulee/syntyy/otetaan...

Että semmosta, mutta nytten päästään näihin omiin kuviin, jotka ovat otettu vähemmän terveen jalan kanssa ja sellaisista syistä, että pidemmäs ei oikee vielä ole asiaa.






Viimeiseen kuvaan sai kyllä vähä vauhdikkaammin keretä kun sattui olemaan tilanne päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti